Alla inlägg under maj 2008

Av Mikaela - 31 maj 2008 13:47

Har lagt upp en ny omröstning med knytning till sommaren och dess betydelser för er. Finns här till höger. På samma gång vill jag passa på att önska en solig och trevlig fortsättning på dagen!


Av Mikaela - 31 maj 2008 10:43

Har ingen feber idag. Var dock inte heller på avslutningen. Var bara efter mitt betyg just. Är verkligen nöjd, mitt medeltal var 8,5. Och håller jag det lika tills jag går ut nian slipper jag in på gymnasiet. Det krävs ett medeltal på 7,2 för att slippa in där. Vet inte hur ni har det i era skolor men så är det här.


Men iallafall nu är det ledigt 10 veckor framöver. Gud vad skönt! Den här veckan skall jag inte göra så himla mycket. Vara barnvakt några dagar. Sen skall jag springa Tjejmilen också i sommar. Plus att jag skall om två veckor till Jukola. (Orienterings stafett)


Men nu ut i solen och njuta! Ni med för den delen (;


Puss Mikaela


Ps. Jag är på bättrings vägen! Lite ont i halsen bara.

Av Mikaela - 30 maj 2008 18:51

Just typiskt va? Har skaffat åt mig en  rejält hög feber perfekt till avslutningen imorgon. Har 39.5 graders feber. Mitt huvud värker så in i tusan och det har inte hjälpt med att ta en huvudvärkstablett. Snälla hjälp mig, vad skall jag göra? Har ni något tips som ni rekommenderar? Får se om jag orkar fara till avslutningen imorgon. Vill ju trots allt få betyget! Har längtat att se det.


Hade en otrologt grym natt. Jag vaknade med 10 minuters mellanrum och var helt kallsvettig. Och det gjorde ont i huvudet när jag gick. Tog en tablett och sedan fick jag sömn. När jag vaknade hade jag inte feber så jag gick till skolan. Vi skulle ju och simma. Men jag for inte och doppade mig för det skulle bara blivit värre. När jag kom hem var jag så trött att jag slocknade direkt. Klockan var då två och när jag vaknade nästa gång var klockan redan 6.


Har varit ute för en stund sedan för att det kanske skulle hjälpa men nej.


Skall ta och läsa andras bloggar nu så. Gillar verkligen de bloggar som är färgranna och roliga att läsa.


Vad skall ni göra idag? Har ni blivit drabbade av samma hemska feber som jag, nu precis till sommaren?


Kram Mikaela

Av Mikaela - 29 maj 2008 20:17

Hej! Kom precis in från länk. Har bestämt mig att varannan dag fara på länk + att ha mag/rygg och andra muskel träningar. Vill komma iform nu till bikini säsongen. VIll få bort min putmage. Den vill bara inte försvinna. Okej, nu tänker säkert måna "äldre" eller vuxna personer. Att varför är aldrig ungdomarna nöjda med sina kroppar. Håller de på så där får de ju snart anorexi typ?! Skall jag vara ärlig tycker jag att min kropp är på en skala mellan 1-10 => 9½, Jag skäms inte över min kropp. Jag är helt nöjd! Men visst vill jag få bort lite av putmagen, men jag har absolut ingenting emot den.


Sitter nu och äter en Mumin slickepinne. Får mig att tänka på låten " My boy Lollipop". Skall blogga nu och sedan läsa andras bloggar. Tusen tack för alla kommentarer jag fått <3. Fortsätt kommentera. Det gör verkligen bloggandet roligare att läsarna deltar i diskussionerna. För annors känns det för bloggaren som om man bara sitter timtals helt onödigt och bloggar för sig själv. Så har det känts för mig ibland.


Hehe. Hittade en supersöt verision av My boy Lollipop. Missa inte den ;) Finns under inlägget. :)

Av Mikaela - 29 maj 2008 17:19

Förlåt att jag inte bloggat tidigare idag. Har varit så nere hela dagen. Det ända som piggar upp är när jag tänker på att det snart är sommarlov. Mitt husdjur dog igår kväll. Det känns helt konstigt när någon dör. Det blir som ett stort tomt hål, som aldrig kan fyllas mera. Saknar henne så :'(


Förövrigt har jag mest varit ute idag. Shit, vad röd/brun man blivit. Smörjade in mig med After Sun att inte det skall börja svida och bränna på kvällen vilket det oftast gör åt mig. Imorgon är det näst sista "skol dagen". Min kompis S. kommer efter mig med scooter så kör hon mig dit som vi skall och simma och grilla. Skall bli hur mysigt som helst. Skall och köpa min picnik mat med tillsimorgon om en liten stund, väntar på att det skall bli lite svalare ute. Det är närmare +30 grader. Men icke skall man klaga när det är ens favorit väder ute. Man överlever allt bara man får en isglass! (:


Idag i skolan var vår klassföreståndare så gullig att hon gav oss lov att fara till city och köpa en glass. Och hon är aldrig så snäll! Alla blev typ helt chockade när hon sa att vi skulle få fara och köpa nåt svalkande xD Allas miner -> :O :O :O :O Hehe. Och en annan grej som värmer på hjärtat var när vår religionslärare gav till mig och M. en chokladplatta för sommarkortet som vi gav. Tack!


Nu skall jag packa vad jag skall ha med tills imorgon! Bikini, handduk, solkräm, tidning och brillor och moppe hjälmen! :) Och mina Paul Frank flip flop :D


Kram Mikaela <3

Av Mikaela - 28 maj 2008 19:07

Skönt med sol. Mami kom och sade att de lovat ännu varmare tills imorgon. Fick faktist lite mera färg när jag satt ute i solstolen och läste senaste FRIDA tidningen. Men aj min axel svider. Glömde att smörja in mig med solkräm på axeln. Men som sagt; " Man lär sig av sina misstag". Imorgon skall jag nog smörja in mig ännu mera.


Wuuuuhuu! Endast en riktig skoldag kvar! På fredag far vi och simma och på lördag är det final day - avslutning! Tänk vad snabbt åttan gått. Nu på sommaren har jag bestämt mig att varje dag mellan 10-11.30 sola, sedan äta och sedan sola igen. Men inte om jag förstås har några andra planer. Hehe.. Men jag har hört att man kan få hud cancer. :S Stämmer det?


En grej som jag inte kan tåla med människor är att de skall vara så förfärligt falska och fjortisar ibland. Min bästa kompis har helt vänt sig mot mig och ignorerar mig nu. Hon beter sig i klassen precis som en fjortis. Jävl*gt irriterande! -.- För fan människor! Var er själva! Ni kommer aldrig kunna bli som någon annan! Alla är unika! Glöm inte det!


Ta ingen skit! Mikaela.

Av Mikaela - 28 maj 2008 14:47

F*n vad skönt. Över 20 grader i solen. Skall banne mig ut och sola. Har suttit ute i kanske 1 timme och armarna har blivit underbart ljusbruna. Övrigt som jag gjort idag i stort sätt är att suttit inne i skolan och pluggat och sett på film. Inte så mycket med andra ord. Imorgon blir det säkert en ännu lättare dag. Jag har påkänn att vi kommer över halva dagen att se på film igen.


Nu som sagt ut och sitta och njuta med någon tidning i handen ;)


Mikaela



Av Mikaela - 27 maj 2008 15:10

Har precis kommit hem från skolan. Var en sväng via city före jag kom hem. Jag och min kompis M. var och köpte blommor till vår lärare som går i pension den här veckan! Sorligt, för han var så bra. Fick 10 i religion på betyget sade han ( 10 = MVG ).. Avslutning är det på lördagen. Har köpt allt till avslutningen förutom ett par skor. Har inte bara hittat såna i min smak. Har en klänning från Ellos med små blommor på. Röda,gula,gröna och sådana. 


Idag var det sista Franska timmen för årskurs 8:a! Hurraaa. Är verkligen lycklig. Förutom det fick vi ut vårt modersmål prov och rättade det. De övriga återstående 3 timmarna har vi endast sett på film; Norbit och American Pie - Naked Mile. Fanns vissa lite mer snuskiga scener i dem :P Man undrade riktigt vad läraren tyckte om det när "han" hostade och harklade sig. Haha...


Just nu blåser det för fullt ute. Undrar in det skall börja regna och blåsa upp till en storm. Men det får man se senare. Min kompis S. är bara för gullig. Hon gav åt mej en sak som rörde mig väldigt mycket. Vi har kännt varandra i snart 9 år. Hon hade klippt ut gamla foton på oss två och satt i en ram och klistrat. Sånt skulle jag också vila göra men min kreativitet är inte på  topp just nu efter allt pluggande. På fredag skall vi och simma med parallell klassen till en göl, vi skall grilla och ha det skoj! (;


När får ni sommarlov? Vad skall ni göra då?


Kram Mikaela

Presentation

Omröstning

Har ni sommarjobb?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards