Alla inlägg den 22 maj 2008

Av Mikaela - 22 maj 2008 15:00

Tokio Hotel. Var helt besatt av den ett tag. Hela mitt rum var fult av planscher. Man såg knappt tapeterna. Men nu är alla borta. Jag blev som sagt urless på dem. De är nuförtiden med i varenda tjej tidning. Jag kan bara bli så trött på det ibland.


Btw, klarade mitt föredrag idag. Nöjd. Fast vissa ord började jag staka på. Höll min presentation i typ 5-10 min. Det kanske låter kort men det är jäv*igt långt i verkligheten när man står inför sin klass och talar.


Snart börjar åttan lida mot sitt slut. Skall bli så skönt med ledigt. Men nu när jag tänker - det kommer kännas så tusans tomt utan alla sina klasskamrater från olika städer. Såklart träffar jag de bästa. Men jag vill ju träffa hela klassen förstås. Tänk sedan på nian när alla splittras och byter skolor. Det kallar jag jobbigt. Att ta farväl - ett av det värsta som finns enligt mig. Det är så sorligt och tomt, som om alla underbara minnen plötsligt är putsväck.


På tal om skolan nu ännu. Förlåt. Till nästa år tänker jag satsa mera på proven och läsa läxorna. (kommer inte att lyckas) Dessutom tänker jag köpa en kalender som jag kommer att anteckna läxor,prov, andra viktiga noteringar i. Praktiskt och smart. Så länge man orkar gå med kalender i handen. Jag kommer ihåg att jag bestämde mig redan förra året att nu på åttan skall jag använda min kalender. Yes right. Så gick det ju också. Min kalender ligger nu längst underst i mitt skrivbord. Hur kan jag alltid lyckas? :P


Skall snart iväg på träningar och simma


Auf Wiedersehen! Tschüs!

Av Mikaela - 22 maj 2008 06:30

Torsdag. Det innebär att det bara är en dag kvar tills det är helg. Men för mig är det skola på lördag. Någon stupid temadag. Vi skall räkna matematik. Väck mig om jag somnar säger jag bara. Idag ännu har jag det näst sista provet för åk 8. Svenska prov. All grammatik kommer med och sånt. Min dag ser ganska spännande ut på sitt vis. Andra timmen får jag ut biologi provet, dessutom skall jag ha mitt föredrag idag. När vi har svenska var det som sagt prov. Och sista timmen Kemi/Fysik provet fås ut. Jag är mest nervös hur proven gick. Jag hade nämligen inte tid tillräckligt (som vanligt) på mig att läsa allt.


Ikväll (måste!) jag ha tid att läsa till matematik provet på fredag. Fattar absolut ingenting av volym,area och det.


Till sist skulle jag vilja veta vem som läser min blogg :) Om ni skulle vara så rara och skriva en kommentar vad ni heter och länken till er blogg så kan jag kika in på den också!


Ha en underbar torsdag!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Har ni sommarjobb?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards